vrijdag 28 september 2012

Vichy Neogenic

Vichy Dercos Neogenic is het nieuwste product van Vichy tegen haaruitval, en is daarmee het tweede serieuze product van Vichy tegen haaruitval.

Inmiddels hebben zij een hele reeks en lijken zij een steeds serieuzere rol te gaan spelen (maar wie wil dat nu niet in een miljarden-markt). Naast een aantal shampoo's heeft Vichy 'Aminexil'. Een prijzig product, dat goed zou moeten helpen tegen haaruitval. Helaas heb ik dit product zelf niet kunnen testen. Echter, de reviews op de meeste fora waren niet bijster optimistisch en het product is door de meerderheid aan de kant geschoven.

Op 14 oktober komt Vichy opnieuw met een prijzig product uit, dat wel hele grote beloften maakt: 1700 nieuwe haren in 3 maanden! Dergelijke aantallen komen eigenlijk alleen voor bij chirurgische ingrepen. Dit klinkt voor mij al niet volledig betrouwbaar, maar laten we het product eens van dichterbij bekijken.

De techniek achter Neogenic richt zicht op de stamcellen, en probeert op deze manier het aantal haren te vermeerderen (in plaats van alleen te haaruitval te stoppen). Volgens onderzoek van L'oréal zijn er twee soorten stamcellen opgedeeld in 2 reservoirs. Voor gezonde haargroei is het noodzakelijk dat deze 2 reservoirs gescheiden blijven. Echter bij haaruitval vermengen deze 2 reservoirs. Hoe dit precies zit laat ik even hierbuiten (vaak zijn commerciële onderzoeken sowieso al dubieus), maar dit product van Vichy is hierop verder gegaan en richt zich op de splitsing van deze vermenging, zodat er opnieuw 2 aparte reservoirs ontstaan.
opmerking: Terwijl ik dit schrijf vind ik bovenstaand maar een vaag verhaal. Echter is er op dit moment niet veel meer over bekend en het is de vraag of er uberhaupt specifieke details naar buiten zullen komen. Hopelijk krijgen we meer duidelijkheid vanaf 14 oktober.

Het activeren van deze stamcellen verloopt beter in een zuurstofarm milieu; en dit is precies waar neogenic zich op richt: het creëren van een zuurstofarm milieu waarinder stamcellen sneller en opnieuw geactiveerd worden, waardoor ze (eerder) uit de de slaapfase komen.

Bij hun onderzoeksgroep van 100 personen met alopecia weden 33% meer haarzakjes ontwaakt in vergelijking met een controlegroep. Verder werd de haardichtheid vergroot met 1700 nieuwe haren in 3 maanden! Nadeel is ik op dit moment geen idee heb over de gegevens van deze 100 personen. Gaat het om een norwood 2 of om een norwood 6? Werkt het ook bij mensen die al 10 jaar kaal zijn of alleen bij net kalende mensen?

Kortom, er moet nog veel ontdekt worden!
Het product klinkt zeer belovend, en met het budget dat achter zulle bedrijven zit zou er ook iets goeds van de band moeten rollen. Nu hopen dat dit niet opnieuw 1 van de vele commerciële producten is zijn belofte niet waar kan maken.

De adviesprijs van Vichy Neogenic is op dit moment 59euro voor 14 ampullen. Je moet dit product minimaal 3 maanden lang gebruiken, 1 ampul per dag. Omgerekend is dit dus ruim 4 euro per dag. Het zal nog wel goedkoper worden, maar houd rekening met minimaal 2 euro per dag.


Opmerking: Voor degene die het niet weten. Vichy is een dochteronderneming van Lóreal.

54 opmerkingen:

  1. Ik gebruik al een possje naar tevredenheid Vichy Pro Amenixidil. Kan iemand me vertellen of je dat in combinatie met Vichy Neogenic kan gebruiken? haaruitval stoppen en nieuwe haargroei bevorderen? Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,

      zover ik weet kun je deze 2 producten in combinatie gebruiken, maar ik weet het niet zeker. Ik ga het voor je navragen en kom er nog op terug.

      Overigens denk ik zelf dat er op het moment producten zijn die beter kunnen helpen tegen haaruitval.
      Less hiervoor eventueel dit stukje.
      http://haarweb.blogspot.nl/2012/10/haaruitval-een-introductie-deel-1.html

      Op je vraag kom ik dus nog terug.

      Verwijderen
  2. Hallo,

    het antwoord op bovenstaande vraag is hier te vinden:
    http://haarweb.blogspot.nl/2012/10/vichy-neogenic-update.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf gebruikte ik intussen reeds ongeveer 1,5 jaar de amenixidil-monodoses van Vichy, gecombineerd met de shampoo en hoog gedoseerde voedingssups... Tevergeefs..... Mijn haarvolume werd dagelijks shockerend verlaagd :-(
    Met de wanhoop in de schoenen en een grondige dosis wantrouwen dan toch maar het zeer dure nieuwe product aangeschaft...
    Eerlijk: mijn resultaat is verbluffend!!! Reeds na ongeveer 1 week gebruik daalde de haaruitval spectaculair!!! Minder dan 1/5 van het normale aantal haren dat ik anders moest weggooien in het vuilbakje!!!
    Intussen zijn we een maand verder en blijft het resultaat status quo!!!
    Het is jammer dat dit echter zo'n duur spul is.
    Maar anderzijds zijn al de eerder weggegooide uitgaven nog véél frustrerender!
    Mijn vraag blijft echter: wat zal er gebeuren wanneer ik de toepassing ervan (tijdelijk) stop? Of moet dit product continu 'voor de rest van mijn dagen' gebruikt worden?
    Iemand ervaring, info?

    Groetjes!
    Cimora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Ook ik gebruik nu ruim 2 weken Vichy Dercos Neogenic en mn haaruitval is na 4 dagen gebruik gestopt. Ogenschijnlijk lijkt het alsof ik een grotere bos haar krijg. Ben het ook op mn wenkbrauwen gaan gebruiken, daar is geen verandering in gekomen. Het is natuurlijk wel te snel om nu al te kunnen oordelen.

    Je wilt de haren er wel uit kijken! Op de kalende plekken is nog geen nieuw haar te bespeuren. Maar dagelijks een bos haar in de borstel is niet meer aan de orde en dan denk ik maar, dat is in elke geval winst!

    Ik zal hier aan het eind van de rit, het eindresultaat bekend maken. Hoop dat de persoon van het vorige bericht ook zijn ervaring nog wil doorgeven.

    Groetjes WvD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Hier mijn 2e reactie (vorige 27-01-13).

      Inmiddels ben ik ruim 2 maanden bezig. Ben zeer tevreden over het resultaat. Heb een veel grotere haardos. Nog steeds geen haaruitval meer gehad. Hoop niet, wanneer de kuur van 3 maanden klaar is dat dan alle haren tegelijk uit gaan vallen.

      Het haar wordt er wel slap van, maar is na het wassen weer goed. Wenkbrauwen zijn hetzelfde gebleven helaas.
      Maar ben heel blij met het resultaat, wat het tot nu toe al is. Als ik nu in de zon/licht zit, kijk ik niet meer door mn haar heen, geweldig!!!!

      Succes allemaal!
      Jullie horen aan eind van de rit meer.

      Groetjes WvD

      Verwijderen
  5. Super bedankt anoniempjes voor het delen van jullie ervaringen!
    Ik was namelijk sterk aan het twijfelen (mede dankzij de hoge prijs) of ik dit product wel zou willen aanschaffen. Zowel de website van Vichy als de reclames zien er erg gelikt uit, maja, what's new.

    Ik kijk er uit naar jullie update over een paar weken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je zelf al een beetje aangeeft, een gelikte website wil niet zeggen dat het werk. Vaker is het omgekeerde waard.. Vichy geeft een gigantisch bedrag uit aan marketing; maar weigert om reviewers een sample product te geven. Klinkt een beetje raar in mijn oren.

      Verwijderen
  6. Gebruik het nu twee maanden, maar nog geen resultaat.
    Maak de kuur af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aub geen anonieme links posten om spam en reclame te voorkomen.

      Verwijderen
  8. Hallo mensen,

    We leven nu in juni 2013 en ik vroeg mij af of dit product werkt. Nadat ik de wat slechtere reviews had gelezen over amnixil ben ik er maar mee gestopt. Ik zou wel aan dit product willen beginnen maar ik twijfel. 230 euro voor drie maanden is toch erg veel geld. Ik hoorde overigens ook dat stamcellen over een paar jaar mogelijk is en dat je dan je hele bos haar weer terug hebt. Is dit waar? Zo ja dan spaar ik daar wel voor. Op de een of andere manier vertrouw ik vichy niet zo met hun gelikte marketing en mooie verpakkingen enzo.

    Dus admin. Mijn vragen; wat zijn de ervaringen na 6 maanden op dit forum en worden stamcellen mogelijk?

    Goede wedsite overigens. Keep it up.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo San,

      hoewel ik hier geen eenduidig antwoord op kan geven (zover ik weet is er geen goed onderzoek naar gedaan) is het opvallend dat de succes-verhalen uitblijven. Hoogstens een enkele positieve reactie, waarbij de relatie met Vichy vaak betwistbaar is...

      Wat ik je wel kan zeggen, is dat de claims van Vichy absoluut overdreven zijn. Ik geloof nog wel in een positieve werking, maar ga er niet van uit dat dit een wondermiddel is. De twijfelachtige werking en de hoge prijs maken dit product voor mij niet aantrekkelijk.

      Stamcallen....Ja daar zijn we al heel wat jaren over bezig. Ik zou niet rekenen op een paar jaar, en dan nog tel je er vele duizenden euro's voor neer (laatste wat ik las was 150.000$!). Maar zo gaat het met alle nieuwe methodes. Als het eenmaal geland is en bekender wordt onder het publiek zal de prijs vanzelf dalen. Er zijn verhalen over geautomatiseerde implantaties waardoor de kosten omlaag gaan, maar enkele wereldbekende chirurgen hebben hier sterk hun twijfels bij.

      Oftwel: In de nabije toekomst moet je niet rekenen op stamcellen.

      Verwijderen
  9. Hoi admin,

    Bedankt voor het duidelijke antwoord. Wat kan je me anders aanraden om te gebruiken tegen haaruitval. Ik las iets over pilletjes die helpen, maar dan moet je ze je hele leven slikken en als je stopt valt je haar er met topsnelheid weer uit. Dat heb ik liever niet. Ik heb dan amnexil geprobeerd. Daar zijn mensen ook al ontevreden over. Dus sjah...et blijft er over?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo San,

      je moet je goed realiseren dat de strijd tegen haaruitval moeilijk is, en nooit stopt!

      Tot vandaag is er geen wondermiddel; en elke aanpak heeft voor- en nadelen.

      Het pilletje waar jij over praat is waarschijnlijk finasteride/propecia. Dit middel werkt direct tegen haaruitval door in te werken op bepaalde hormonale processen.
      Het is waarschijnlijk het op dit moment legale best werkende middel.
      Het is flink in oproer geweest omdat het gelinkt is met seksuele problemen, waaronder erectiestoornissen, minder lust etc. Met name toen het bericht kwam dat deze problemen nog voortzetten nadat men gestopt is met het middel leidde tot veel ophef.

      Echter ligt het geheel veel genuanceerder dan dit; maar dat kan ik hier niet 1,2,3 uitleggen.

      Een algemeen advies: Lees je alsjeblieft GOED in voordat je aan IETS begint.
      Maak een plan van aanpak en heb geduld. Elke verandering die je doorvoert duurt maanden; en je moet niet steeds switchen van plan. Begin rustig aan..
      Praat ook eens met je huisarts erover.

      Verwijderen
  10. Sam, lees dit eventueel ook eens door:
    http://www.eerlijkoverhaaruitval.nl/2012/10/haaruitval-een-introductie-deel-1.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moet dit erna ook uitgewassen worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Admin,

    Ik heb geen last van haaruitval, maar heb jaren dreadlocks gehad waardoor op vele plaatsen veel minder tot bijna geen haar meer staat/groeit. Ik heb nu een 3 maanden vitaminen als Vitacys genomen, maar met weinig significante verandering. Hoewel ik van jou zijde weinig enthousiasme opvang over dit produkt, denk je dat Vichy Neogenic misschien in mijn geval wel slaagkans heeft? Of kan je iets anders aanraden?

    Dank voor je hulp!
    Yolan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Yolan,

      eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de gevolgen zijn van dreadlocks; maar het lijkt mij dat dit een proces is dat schade doet aan de oppervlake, niet aan je haarzakjes zelf..Oftewel, je haar groeit gewoon, het is alleen beschadigd bovenop.

      Ik denk niet dat je naar een product als Vichy moet kijken..Waarschijnlijk gaat het je alleen veel geld kosten. Hoe lang is je haar nu? Is het geen idee om het (tijdelijk) heel kort te doen? Dan vallen de dunnere plekken ook minder op. Er wordt weleens gezegd dat MSM en Biotine (voedingssupplement) ervoor kunnen zorgen dat je haar sneller groeit; maar dat is nooit bewezen..

      Verwijderen
  13. Hello,
    wel, ik heb het eigenlijk al heel kort geknipt, en het klopt; valt veel minder op.. maar na een half jaar zou ik het graag weer laten groeien, alleen weet ik nu al hoe dat eruit zal zien, met al die kale plekken :s Nu is mijn haar ongeveer 10 cm lang.
    De kapper legde uit dat door het constante gewicht van de dreadlocks (ook bij extensions) veelal kale plekken verschijnen. Maar aan welk proces dat nu te wijten valt,is mij onbekend. Ik had zowat hoop op die Neogenic :) maar misschien is geduld het beste medicijn?

    Yolan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. kan je het product met MINOXIDIL combineren ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zover ik weet kun je het product gewoon combineren. Staat geloof ik ook in de handleiding, maar als je 100% zeker wilt zijn moet je hun even mailen.

      Verwijderen
  15. Het heeft bij mij niet gewerkt.
    Ongeveer 3 maanden mee bezig geweest. Totaal geen verschil opgemerkt.
    En onwijs duur ook nog. Ik zou zeggen spaar je geld, dit is onzin.
    Jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je bericht. Helaas lijkt dit toch de meest gangbare mening te zijn.. Tot nu toe weinig tot geen resultaten.

      Verwijderen
  16. Voor mij werkte ooit heel goed FOLIDENSE van Good Skin Labs.
    Dagelijks haaruitval was toen zo'n 70% minder! Ja, echt.
    Helaas, al een paar jaar niet meer verkrijgbaar in nl, op internet ook niet voor zover ik het weet. Héél jammer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor reactie, ben niet bekend met het product...Maar eerlijk is eerlijk, 70% minder haaruitval op korte termijn is vrijwel onmogelijk..
      Gek dat het uit de handel genoemen als het wel goed werkte; maar misschien waren er onverwachtse bijwerkingen..

      Verwijderen
  17. De ampullen zijn wel in prijs gezakt: 28 st voor 67.50. Bovendien is er bij een apotheek keten deze maand een actie van 25% korting op het Vichy assortiment. En er is een actieverpakking van 35 amp. voor de pris van 28.
    Ik ga het proberen: mijn oma was kaal, mijn moeder is kaal en mijn haar wordt ook angstwekkend dun.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker gunstig dat de prijs omlaag is gegaan; maar het blijft veel geld voor een product dat totaal niet bewezen is! Ik heb nog vrijwel niemand uit de 'haarcommunity' gehoord die tevreden was over Vichy Neogenic. De enige uitspraken komen van hunzelf, zonder dat deze onderbouwd worden door goede onderzoeken.

      Zelf zou ik zeggen dat je je geld beter kunt besteden..Als het puur preventief is zou ik beginnen met een goede shampoo en letten op de haarproducten die je gebruikt. Houd je haar goed in de gaten ...Als je extra wilt doen zou ik eerder naar de 'bewezen' middelen kijken; al heeft alles zijn voor en nadelen.

      Verwijderen
    2. Ik gebruik al dit spul al twee manden en zie op mijn kaal plekken haar groeien ik wacht nog een maand dan zal ik hier eerlijk resultaten bekend maken maar ik heb hier wel een goed gevoel bij. tot over een maand

      Verwijderen
  18. Ik ben sinds een een viertal weken het product Dercos Neogenic van Vichy aan het gebruiken. Mensen rondom mij geven mij de opmerking dat mijn haarstructuur effectief aan het verbeteren is, zelf zie ik nog geen resultaten. Het product is makkelijk in gebruik. Of het de prijs waard is hangt dus af van het resultaat binnen 2 maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor jouw reactie. Het product is inmiddels al een tijd op de markt en heb tot op heden nog niet veel positieve verhalen gezien. Heb zelf sterk mijn twijfels, maar houd ons op de hoogte hoe het bij jou verloopt.

      Verwijderen
    2. Hallo Admin,

      Ik ben ondertussen in de derde maand van de kuur. Ik kan bevestigen dat het product doet wat het beloofd. Mijn haardos is voller geworden ten opzichte van bij de start van de kuur. Natuurlijk zal dit niet bij iedereen dezelfde resultaten opleveren zoals bij mij, maar ik kan zeggen dat het werkt...

      Dankzij marketing communitie TRND.NL heb ik dit product kunnen testen.

      Verwijderen
  19. Goeiedag ik heb dit produkt mogen testen, en kan zeggen, dat dit wel degelijk werkt. ik had kale plekken, en zie zelf en ook mijn omgeving , een hele verbetering. je ziet na een paar weken zelfs al die kleine donshaartjes er door komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Wendy,

      wat bedoel je met 'mogen testen'? Waarom mocht je dit dan?

      Hoe lang heb je het dan gebruikt en wat voor een haaruitval heb je?

      Verwijderen
  20. Mijn partner gebruikt nu reeds een tijdje Vichy Dercos Neogenic. Resultaat status quo. Geen verslechtering maar voorlopig ook nog geen verbetering. Benieuwd naar de resultaten bij afsluiten van de kuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook benieuwd :). Ben nog steeds erg sceptisch over dit product.

      Verwijderen
  21. Ik heb het product getest gedurende 3 maand. Wat mij vooral opviel, was het gebruiksgemak. He moet "maar" 1 ampule gebruiken per dag. Ze zijn makkelijk te gebruiken, je bent er maar enkele minuten mee bezig, en je ziet toch wel echt resultaat na 3 maand. Ik heb nu toch voller en dikker haar. Je moet de behandeling echt wel goed blijven volgen gedurende 3 maand.

    Ik zette telkens een ampule klaar op mijn nachtkastje. Op die manier dacht ik er sowieso savonds aan en vergat ik dus niet om elke dag één ampule te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het beste resultaat is mixen met RU + Neo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zelf ondertussen een maand of twee de volledige kuur neogenic achter de rug. Alles gekocht bij de apotheker, was toevallig een actie van twee kopen en dan derde doos gratis. Maakt het redelijk betaalbaar. Product steeds super correct gebruikt, in combinatie met de neogenic shampoo zelfs.
    Beschouw mezelf als Norwood type 2, met beginnend 2a. Vreemd genoeg heb ik letterlijk één haartje wat is blijven staan uit mijn jeugd, links, daar tot waar vroeger mijn haarlijn ooit kwam. Geeft de strijd blijkbaar zo gemakkelijk niet op als wijlen zijn makkers ;-) Dit maakt het voor mij super duidelijk en gemakkelijk om te zien of een product werkt of niet. Na drie maand zag ik in het eerder volledig kale gebied tussen dat haartje en mijn huidige haarlijn effectief nieuwe haren verschijnen! Tot dusver het goeie nieuws. Het slechte nieuws, in de oppervlakte van toch enkele cm2 waren dit er welgeteld... Vijf. Rechts zelfs nog minder geluk. En vind ze nu zelfs al niet meer alle vijf terug! Moeilijk om objectief te zeggen of de andere 1695 haartjes er dan bij gekomen zijn daar waar m'n haar nog zijn normale dichtheid had, but I'm guessing... No. En bijkomend, daarvoor koop ik dat product niet.
    De mensen die zeggen dat ze na drie maanden merkbaar meer dichtheid constateren via dit product, sorry, maar ik denk dat je aan het verwarren bent met de gebruikelijke haargroei wat je sowieso hebt achter zo'n periode. Een haardos dewelke ondertussen 2,5cm langer geworden is (of hoeveel groeit dat gemiddeld in zo'n periode?), bedekt uiteraard vanzelf al meer hoofdhuid. En als mensen uit je omgeving zeggen dat het helpt, gelieve goed onderscheid te maken tussen neutrale personen, die je "uit het niets" complementeren met een merkbaar mooiere haardos, en mensen die je zeggen wat je wil horen, omdat ze weten dat je ermee bezig bent en je een goed gevoel wensen te geven. That's what friends are for.
    Ai, hopelijk komt mijn tekst niet te kwaad over, is gewoon mijn persoonlijke visie op de situatie.
    Mvg
    Didier

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beste mensen, Ik ben nu aan de derde box begonnen en heb nog een vierde ook dus kan nog even doorgaan, maar ik moet zeggen dat de haardichtheid echt verbeterd is, zeker de laatste dagen/weken ga ik echt verschil zien. En mensen uit mijn directe omgeving merken op wat me haar er goed uitziet. niemand weet van mijn gebruik van dit spul, dus geen bevooroordeelde mensen. Ik meldt mij weer als ik door de hele voorraad heen ben, maar tot nu toe echt tevreden. Noot, of er nou daadwerkelijk meer haar is of dat dit de enkel de dikte vd haar aanzienlijk verbeterd, dat vind, daar ben ik nog niet helemaal uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste mensen,
    Ik heb dit product 3 maanden gebruikt en ben zeer tevreden, het is echt een wondermiddel. De kale plekjes in mijn hoofd zijn nu vol met haren , ik heb mijn gezond en golvende haar weer terug maar heb een vraagje .

    Mag ik of kan ik deze product over 6 maanden weer gaan gebruiken? om de haaruitval te voorkomen?
    Groetjes,
    Sab

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sab,

      bedankt voor het delen van jouw ervaring. Waar had je dan last van? AA? of AGA?
      Zelf geloof ik niet zo in wondermiddelen wat haaruitval betreft.

      Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Ik geloof het wel maar dat moet je even navragen bij de fabrikant zelf.

      Verwijderen
  26. nu ook al 2 weken met neogenic bezig nog geen verandering,kan ook niet als men weet dat haar 1 cm per maand groeit dus voor degenen die na 4 dagen resultaat hebben zet die bril af,, mijn haar op mijn kruin is bijzonder fijn het is zoals glas je ziet het niet,,,ik gebruik ook al 4 maanden cystine B6 wat sterk aangeraden wordt door dermatologen 4 tabletten per dag,mijn haar is door de cystine veel dikker en sterker geworden,hellas op mijn kruin is het nog steeds fijn,,cystine B6 raad ik dus iedereen aan,verder doe ik verder met neogenic en wacht af,,ik denk ook dat Laboratories als vichy zich niet kunnen permitteren slechte producten te verkopen,,laat ons het vergelijken met iemand die chemo krijgt het slaat aan of niet,dat is extreem uigedrukt natuurlijk maar ik hou jullie verder op de hoogte groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roland,
      dank voor het delen.
      Resultaten zouden inderdaad pas zichtbaar kunnen zijn na enkele maanden.
      Houdt ons op de hoogte!

      Verwijderen
  27. ben nu een goieie 2 maanden bezig,en ja ik zie een klein resultaat maar ga hier nog niet veel over zeggen wandt ben nog niet zeker ik heb nog 2 dozen als die op zijn doe ik een tweede kuur en hou jullie op de hoogte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik wil dit neogenic ook gaan gebruiken. Je koopt het nu namelijk voor €148 per 3 dozen van 28 Amp.
    Mijn vrouw knipt (tondeuze) mijn haar altijd tot stekels en dan zie je mijn kruin achter wat kalig zijn. Beide opa's hadden ook een kale kruin en moeder en oma hebben dun haar.
    Als ik met deze kuur stop laat ik mij weer zo knippen, om duidelijk het verschil te kunnen zien.
    Ik denk dat je na 6 maanden pas echt kan zeggen of het mooi dichtgroeit, omdat nieuwkomende haren ook even de tijd moet hebben om vol mee te groeien.

    Ik gebruik al jaren Aminexil, gewoon 1x per week na het wassen met de aminexil champoo van Vichy. Ik sprak met een trukse man, die Aminexil gebruikte. Zijn broers deden dat niet en waren allemaal kaal, behalve hij.
    Haaruitval is inderdaad gestopt, maar er groeit niets terug.

    Na deze Negenic kuur, zal ik wel teruggaan naar Aminexil om dit 1x per week na het wassen te blijven gebruiken.

    Ik heb een gevoelige hoofdhuid en kan geen Gel verdragen, want dit gaat erg jeuken en dan zelfs branden.
    Tevens heb ik een melkallergie en bij teveel hiervan, heb ik last van puistjes hierdoor, ook op mijn hoofdhuid.
    Die Aminexil Amp. na het haarwassen 1x per week geeft mij dan sowieso een fris en schoon gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit een half jaar gebruikt en het doet helemaal niks,... integendeel. Ik ben nu juist wat kaler geworden.
      Ik gebruikte al jaren Aminexil SP94 en het uitval proces stond sindsdien juist stil bij mij.
      Ik hoopte dat ik met deze Neogenic wat extra terug zou krijgen, maar door het stoppen van de Aminexil ben ik juist haar kwijtgeraakt.

      Aminexil is nu vernieuwd en werkt meteen als een soort haargel.
      Wel handig, want echte Gel kan ik niet verdragen.
      Ik gebruik dit nu maar weer.

      Verwijderen
  29. Hallo,

    ik heb nu al zo'n 4 á 5 jaar last van haaruitval. Ik wordt binnenkort 22 en ik vindt dit veel te jong om al kaal te worden. Ik had vroeger altijd prachtig dik haar vol met krullen. Mijn kapper vond mijn haar helemaal geweldig.

    Ik heb nu anderhalf jaar Nioxin gebruikt. Hoewel mijn haaruitval niet meer zo ernstig was, heb ik het nog steeds.
    Ik begin echt wanhopig te worden en als ik in de spiegel kijk en kan mijn hoofdhuid zien kan ik wel huilen...

    Is er iemand die me kan vertellen wat ik het beste kan doen? Ik ben al eens naar de huisarts ermee geweest, hij trok een keer eens aan mijn haar en zei dat het wel mee viel... en daarmee was de kous af... Kan iemand me tips geven welke producten wel werken? Want het product dat hier beschreven wordt is zo duur!

    Alvast enorm bedankt!

    Celine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Celine,

      vervelend dat je huisarts er zo nonchalant mee om gaat. Haaruitval is een lastig en complex proces.

      Op deze blog vind je allerlei producten die haaruitval kunnen verminderen en nieuwe haargroei kunnen stimuleren. De meest populaire producten zijn minoxidil en een goede shampoo. Eventueel kun je ook finasteride gebruiken, maar dit valt onder medicatie.

      Minoxidil is relatief voordelig.

      Verwijderen
    2. Hoi Celine,

      Ik gebruik Vichy Neogenic nu al meer dan 3 maanden en merk helemaal geen verbetering.
      Eerlijk gezegd merk ik helemaal niets.
      Het spul ruikt wel penetrant, en bijt als je een open wondje hebt, maar meer haar erbij krijg ik niet.

      Groet Rik

      Verwijderen
  30. Ik ben Anoniem die 28 Oktober 2015 had gepost en 2x zo'n set van 3 dozen zou aanschaffen, 6 in totaal om een half jaar te overbruggen.

    Ik had het als antwoord al op mijn eigen reactie gepost, maar hier nog even.

    Nou ik heb dit een half jaar gebruikt en het doet helemaal niks,... integendeel. Ik ben nu juist wat kaler geworden.
    Ik gebruikte al jaren Aminexil SP94 en het uitval proces stond sindsdien juist stil bij mij.
    Ik hoopte dat ik met deze Neogenic wat extra terug zou krijgen, maar door het stoppen van de Aminexil ben ik juist haar kwijtgeraakt.

    Aminexil is nu vernieuwd en werkt meteen als een soort haargel.
    Wel handig, want echte Gel kan ik niet verdragen.
    Ik gebruik dit nu maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het delen van je ervaring, en vervelend dat het niet gewerkt heeft! tot nu toe lijken de resultaten met aminexel erg tegen te vallen.

      Heb je wel eens Nanoxidil overwogen?

      Verwijderen